Sezonul pentru cauciucuri de iarna

Iarna începe la 7°C!

Sub această temperatură cauciucul anvelopelor de vară se rigidizează (se întăreşte) şi roţile îşi pierd aderenţa. Anvelopele de iarnă au la bază materiale compozite adecvate temperaturilor scăzute, au profile mai adânci şi de cinci ori mai multe lamele decât o anvelopă de vară. Astfel, ele evacuează apa mult mai rapid de sub banda de rulare şi oferă o aderenţă mult mai bună pe drumuri umede, îngheţate sau cu zăpadă.

Potrivit specialiştilor aderenţa pe carosabil umed scade de două ori faţă de carosabilul uscat, aderenţa pe zăpadă scade de două ori faţă de carosabilul umed, iar aderenţa pe carosabil acoperit cu polei este de două ori mai mică decât aderenţa pe zăpadă. Aceste condiţii de circulaţie impun utilizarea anvelopelor de iarnă pe toate clasele de autovehicule.

Performanţele anvelopelor (de vară şi de iarnă) în diferite condiţii de temperaturi, pe carosabil uscat, umed sau acoperit cu precipitaţii se poate observa cel mai bine prin măsurarea distanţei de frânare la diferite viteze de deplasa re şi diferite temperaturi ale mediului înconjurător. In tabelul alăturat este arătat modul cum variază distanţa de frânare pe diferite carosabile.

Variaţia distanţei de frânare pe carosabil, în diferite condiţii meteo (la viteza de 50 km/oră)


Conditii meteo pe carosabil Distanta de franare (m)
Uscat 8
Umed 16
Acoperit cu zăpadă 32
Cu gheaţă şi/sau polei 64