Adâncimea profilului cauciucului
Testele efectuate au stabilit ca atunci cand franati cu rotile blocate pe drumuri umede adancimea profilului de 8mm aproape injumatateste distanta de franare comparativ cu adancimea minima legala de 1,6mm. In plus, fata de distanta crescuta de franare,
o adancime redusa a profilului inseamna un risc substantial crescut de aparitie a fenomenului de acvaplanare. Acest fenomen duce la pierderea controlului asupra autovehiculului si poate produce accidente.
Pe langa urmarile grave pe care le poate produce rularea cu anvelope cu profilul excesiv uzat aceasta poate duce si la amenzi de circulatie si retinerea certificatului de inmatriculare. Am auzit de multe ori intrebarea: „de unde stiu eu sau politia
ca am depasit limita de uzura de 1.6mm?„. Raspunsul este simplu si Politia il stie sigur: pe calea de rulare a anvelopei exista de jur imprejur, din loc in loc niste mici denivelari in golul profilului are au fix 1.6mm, numite indicatori de uzura
maxima.
Acordaţi o atenţie însemnată asupra căii de rulare a anvelopei – are un impact considerabil în ceea ce priveşte perfomanţele acesteia. Este foarte importantă adâncimea profilului căii de rulare, care în general este reglementat de lege a fi de minimum
1.6 mm.
Dacă şofaţi având un profil mai puţin adânc, riscaţi să fiţi amendat sau să primiţi puncte de penalizare rutieră. Indicatorii de uzură ai căii de rulare (TWI) reprezintă un reper important de apreciere al adâncimii acesteia. TWI sunt nervuri aflate în
principalul canal longitudinal al căii de rulare, distribuite uniform de-a lungul circumferinţei anvelopei, nervuri care ajung să fie la acelaşi nivel cu profilul căii de rulare atunci când este atins nivelul minim legal de 1.6 mm al adâncimii profilului.
Deoarece anvelopele uzate sporesc riscul de acvaplanare şi influenţează negativ performanţele de frânare, vă recomandăm insistent să înlocuiţi anvelopele înaintea atingerii nivelului de adâncime minim legal al căii de rulare. O regulă bună de respectat:
înlocuiţi anvelopele de vară la 3 mm, iar cele de iarnă la 4 mm adâncime rămasă a căii de rulare.